Компетенција: К3
Приоритет: П2
Аутор:
Тања Дојић, Дипломирани психолог, Предшколска установа „11. април“, Нови Београд
Реализатори:
Тања Дојић, дипломирани психолог, ПУ „11.април“ Нови Београд; Ангелина Матацун, наставник предшколског васпитања и образовања, ПУ „Др Сима Милошевић“ Земун; Слава Тимарац, професор педагогије; Александра Ружичић, Дипломирани психолог, ПУ ''Дечја радост'' Панчево;
Општи циљеви:
Оснаживање професионалних компетенција у процесу објективног систематског посматрања и праћења деце, документовања података добијених посматрањем, планирања активности и индивидуалне подршке за дете.
Специфични циљеви:
Освешћивање значаја улоге посматрача, увиђање сложености процеса посматрања и препознавања снага детета у контексту дечјег вртића; унапређивање знања објективног систематског посматрања са циљем откривања података корисних за планирање активности на основу посебности групе; планирање индивидуалне подршке за дете; развијање вештина интерпретације, систематизације, примене и размене података о деци добијених на основу систематског посматрања.
Теме програма:
Умеће посматрања; Умеће бележења
Циљна група:
васпитач у предшколској установи, медицинска сестра – васпитач, стручни сарaдник у предшколској установи, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
Величина групе: 30
Трајање: два дана (16 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава